Webinar: Klantvriendelijk en assertief communiceren in de vastgoedbemiddeling

BIV erkende uren: 3u

Inhoud

Klantvriendelijk en assertief communiceren in de vastgoedbemiddeling (6u)

We zijn allemaal voortdurend klanten: in de supermarkt, bij de bank, … Iedereen heeft voorbeelden van winkels of mensen waar u zeker wel of zeker niet terug naartoe zou gaan. En dat is in een vastgoedkantoor niet anders. Dit heeft alles te maken met hoe de klant zich behandeld voelde.

Maar iedere klant die binnenkomt of belt, is anders en wil graag een persoonlijke service. Sommige willen zich profileren. Anderen willen alles zakelijk houden en er zo snel mogelijk vanaf zijn. En de sociale klanten willen vooral een praatje maken en houden u ondertussen van uw werk af. U moet dus elke klant apart bekijken. Hoe kan u deze verschillende mensen op een gepaste manier benaderen?

Klantvriendelijk zijn tijdens een gesprek of telefoongesprek betekent dat u weet wat de klant wenst en hierop inspeelt. Hoe pakt u dat aan? Hoe kan u het gesprek verder sturen in de richting die u wil en toch aan de wensen van de klant tegemoetkomen terwijl u hem toch ook op zijn eigen plichten kan wijzen?

We bespreken en oefenen we specifieke cases uit de vastgoedsector (verhuur en verkoop). Volgende vragen komen o.a. aan bod:
- Hoe kan ik duidelijk informeren?
- Hoe bel ik een huurder af die niet geschikt blijkt te zijn?
- Hoe reageer ik bij klachten?
- Hoe ga ik om met kwade/agressieve klanten?
- Hoe kan ik op de beste manier communiceren over onze commissie?
- Hoe kan ik de klant het best overtuigen om ons ter plaatse uit te nodigen?
- Hoe kunnen we kandidaat-kopers overtuigen voor een plaatsbezoek?
- Hoe kunnen we een klant die ’s avonds een pand wil bezoeken duidelijk maken dat dat niet lukt omdat de collega een (privé)-afspraak heeft?

Doelgroepen

  • Vastgoedbemiddelaars
  • Vastgoedbeheerders
  • Vastgoedexperten
  • Vastgoedpromotoren
  • Steden, gemeenten en provincies
  • Bedienden
  • BIV-stagiairs

Planning

Webinar
Maandag 14 Dec. 2020 - 09u30 - 12u30
3u Jean-Claude Laurent
Maandag 14 Dec. 2020 - 13u30 - 16u30
3u Jean-Claude Laurent
Commercieel.jpg
commercieel

33 opleidingen

Anderen bekeken ook

Er is een fout opgetreden. Probeer de pagina te herladen en opnieuw te proberen. Reload 🗙