Inhoud
Telefonische prospectie (6u)
Heel wat sales stellen het nut van telefonische prospectie in vraag. Maar vaak doen ze dat omdat telefonische prospectie moeilijk is. Ze kijken er tegenop, zijn bang om te storen en vooral om afgewezen te worden.
Toch blijft telefonische prospectie de snelste weg naar een persoonlijk contact met je toekomstige klant. Telefonische prospectie kan de deur openen naar een succesvolle inkoop of verkoop.
En wat interessant is: telefonisch prospecteren, kan je leren!
In deze training wordt de essentie van telefonische prospectie gekaderd. We formuleren de doelstellingen die je voor jezelf moet stellen en reiken je een aantal praktische zinnen aan die je kan inoefenen in je eigen taalgebruik. Je krijgt een aantal waardevolle tips en tricks om je gesprek te voeren.
Na deze opleiding krijg je 'goesting' om telefonisch te prospecteren en voor je het doorhebt, begin je succes te boeken met minder moeite.
Ben je op zoek naar een aanpak aan de telefoon die snel vertrouwen en interesse wekt? Dan is deze opleiding iets voor jou.
Komen o.a. aan bod in deze training:
de voorbereiding van je telefoongesprek
het overtuigen van je klant om tijd vrij te maken voor een kennismakingsgesprek
efficiënt telefonisch prospecteren aan de hand van kernwoorden en aangepast aan je persoonlijkheid
- omgaan met weerstand aan de telefoon
Doelgroepen
- Vastgoedbemiddelaars
- Bedienden
- BIV-stagiairs
- Toeristisch vastgoed
Leerdoelen
Na deze opleiding:
- kan je een ‘afspraak’ bekomen zonder je ‘voordelen’ prijs te geven
- kan je het gesprek positief gaande houden door een hogere klantgerichtheid
- kan je je mentaal voorbereiden op het telefoongesprek
- kan je je onderscheiden van de ‘anderen’ en beter scoren
- kan je respectvol omgaan met weerstanden en bezwaren
- kan je snel de aandacht trekken door jezelf professioneel voor te stellen
- kan je snel interesse wekken bij je prospect
- kan je snel tot een kwalitatieve afspraak komen
- ken je een werkend en succesvol script
Competenties
- Inkoop
- Communicatie- en marketingstrategie
- Netwerken
- Onderhandelen
- Ontvangst & oriëntatie
- Mensgerichte strategie
- Vertrouwensrelatie opbouwen
- Klantgericht zijn
- Assertief zijn
- flexibel zijn
- resultaatgericht zijn
- beschikbaar zijn