Inhoud
Digitale storytelling voor vastgoedkantoren (6u)
Binnen je marketingstrategie vertel je de identiteit van je vastgoedkantoor zo goed mogelijk richting je doelgroep. In deze opleiding kom je meer te weten over de strategische visie om je verhalen vorm te geven. We krijgen inzicht in tal van digitale tools en contentvormen die ons helpen onze vastgoedverhalen richting je doelgroep te vertalen.
Daarnaast gaan we vooral praktisch aan de slag. We zetten in op een digital storytelling tool om het verhaal van ons kantoor in verbluffende content te vertalen. Van webvideo’s, Instagramstory’s en podcasts heb je ongetwijfeld al eens gehoord. Van Tools als Timeline, Storymap en Thinglink mogelijk niet. We zetten deze tools in om, bij Storymap bijvoorbeeld, content te bundelen over een geografisch gegeven. Zo kan je Youtube, X, fotografieplatformen, … samenbrengen op 1 webpagina. Dit maakt een digitale wandeling rond 1 van je vastgoedprojecten mogelijk. Bij Timeline doen we hetzelfde maar over een tijdslijn, een chronologisch gegeven. Wat mogelijkheden schetst om de voortgang van de werken binnen een groot bouwproject digitaal en transparant weer te geven. Alle tools zijn intuïtief en makkelijk in gebruik. Veel makelaars kunnen er zelf mee aan de slag. Lukt dat niet, dan weet je wat er mogelijk is en kan je communicatieprofessionals inschakelen.
Doelgroepen
- Vastgoedbemiddelaars
- Vastgoedbeheerders
- Vastgoedexperten
- Vastgoedpromotoren
- Bedienden
- BIV-stagiairs
- Bedrijfsvastgoed
Leerdoelen
Na deze workshop:
- 1. weet je wat storytelling is en waarom het belangrijk is voor jouw kantoor.
- 2. kan je je strategische visie vertalen in verhalen.
- 3. heb je de nieuwste trends en tools in ‘digital storytelling land’ gezien.
- 4. heb je aan digital storytelling gedaan in functie van jouw kantoor.
- 5. kan je overweg met tools zoals Storymap en Timeline.