Invordering van achterstallen: schriftelijk en telefonisch debiteurenbeheer

BIV erkende uren: 3u

Inhoud

Invordering van achterstallen: schriftelijk en telefonisch debiteurenbeheer (6u)

Elke vastgoedmakelaar of –beheerder krijgt wel te maken met slechte betalers. Zeker wanneer het in economisch uitdagende tijden wat minder gaat zoals nu. 

Natuurlijk is het belangrijk om actie te ondernemen. Toch is het niet altijd noodzakelijk om een incassobureau, gerechtsdeurwaarder of advocaat in te schakelen. 

Schriftelijke aanmaningen zijn het goedkoopst, telefonisch incasseren is nog steeds het meest efficiënte incassomiddel. 

In deze praktische training leer je een evenwicht te vinden tussen je commerciële belangen (“een klant blijft een klant’) en je financiële belangen (“een factuur blijft een factuur’). 

Na deze dagopleiding ken je de meest essentiële aspecten van het debiteurenbeheer:

  • Je weet wat een goede interne procedure is
  • Je kan een rappelbrief of -mail schrijven met impact op het betaalbedrag
  • Je kan telefonisch incasseren en zet je communicatieve - en onderhandelingsvaardigheden optimaal in

Niet-betalende klanten zijn vaak moeilijk te benaderen. Sommigen zijn agressief of werken juist op jouw emoties. 

Anderen verstoppen zich of beweren niet de bevoegdheid te hebben om te betalen. Uitvluchten genoeg… 

Hier leert je op een assertieve manier omgaan met excuses en smoezen. 

Je leert “neen” te zeggen tegen vaak onterechte verwachtingen of eisen van wanbetalers en het gesprek met de debiteur aan te pakken en succesvol af te werken. 

Er wordt uitgegaan van de concrete situatie van de aanwezige deelnemers.  Je kan eigen cases vooraf doorsturen of meebrengen naar de training en krijgt zo een reeks van tools en vaardigheden die je onmiddellijk kan inzetten in jouw organisatie.

Waarom verdient deze training zich snel terug? 

  • Je verhoogt de liquiditeit van uw onderneming; 
  • Je speelt niet langer gratis bankier voor uw klanten; 
  • Je verstuurt drastisch minder aangetekende brieven; 
  • Je doet minder beroep op incassobureaus, advocaten of gerechtelijke instanties; 
  • Je verhoogt jouw imago naar de klant en behoudt het vertrouwen van zowel de klant als je management

Doelgroepen

  • Vastgoedbemiddelaars
  • Vastgoedbeheerders
  • Vastgoedpromotoren
  • Bedienden
  • BIV-stagiairs

Planning

Gent
Donderdag 12 Okt 2023 - 09u30 - 12u30
3u Marleen Miechielsen
Donderdag 12 Okt 2023 - 13u30 - 16u30
3u Marleen Miechielsen
COMMUNICATIE.png
communicatie

13 opleidingen

Anderen bekeken ook

An unhandled error has occurred. Reload 🗙