Inhoud
Een vastgoedkantoor door de bril van marketeers (3u)
Een vastgoedkantoor door de bril van marketeers (3u)
Breng je als vastgoedkantoor min of meer hetzelfde verhaal als je concurrenten? En
communiceer je via dezelfde technieken en met dezelfde boodschappen met kopers en verkopers? Dan wordt het misschien tijd om een een onderscheidend verhaal en wervende communicatie te maken voor je kantoor. Tijd dus voor een workshop over marketingstrategie!
Marketing is de verzamelnaam voor alle technieken die je gebruikt om prospects en klanten aan je vastgoedkantoor te binden en niet aan dat van een concurrent. Marketing is de uitgelezen manier om je vastgoedkantoor concurrentieel onderscheidend te positioneren ten opzichte van je concurrenten zodat je meer aanvragen, meer leads en ook meer verkoop haalt dan je concurrenten.
Twee ervaren marketeers bekijken een vastgoedkantoor door hun marketingbril. Ze delen heel wat tips en inzichten, maar ook de strategieën die zij zouden inzetten als ze zelf een vastgoedkantoor op de markt zouden brengen. En ze staven alles met voorbeelden van vastgoedkantoren in binnen- en buitenland.
Ze leren je onder andere:
- hoe je een pitch (een kort bedrijfsverhaal) schrijft die in de hoofden van je doelgroep blijft hangen
- hoe je een USP (Unique Selling Proposition, een uniek en onderscheidend voordeel ten opzichte van de concurrentie) kiest
- hoe en waar je kunt innoveren met je aanbod als vastgoedmakelaar
- welke digitale communicatietechnieken gemeengoed zijn (iedereen gebruikt ze) en welke onderscheidend zijn
- waarom een consistente aandacht voor klantenbelevenis zo belangrijk is
- hoe je een leger aan ambassadeurs voor je vastgoedkantoor uitbouwt
- een aantal tools en strategieën:
- SWOT-analyse
- concurrentiële positionering
- groeimatrix (model van Ansoff)
- marketing funnel
- marketing Automation
- lead generation strategie
- social selling
Na deze opleiding ben je helemaal klaar om je vastgoedkantoor een uniek en onderscheidend karakter te geven dat concreet resultaat oplevert.
Doelgroepen
- Vastgoedbemiddelaars
- Vastgoedbeheerders
- Vastgoedexperten
- Vastgoedpromotoren
- Bedienden
- BIV-stagiairs
Competenties
- Organisatiestrategie
- Communicatie- en marketingstrategie
- resultaatgericht zijn