Inhoud
Het syndic-kantoor in relatie tot zijn leveranciers: wettelijk kader (3u)
Als syndicus ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren van alle beslissingen van de algemene vergadering. Dat betekent dat je ook bestellingen plaatst in naam van en voor rekening van de VME. Elke overeenkomst die gesloten wordt met een leverancier moet daarom nauwkeurig worden opgemaakt. Zo moet ze bijvoorbeeld een juiste beschrijving bevatten van de werken en van de gevraagde materialen zodat er geen grond voor discussie bestaat in het geval het ergens fout zou lopen.
Hoe neem je alle werken best op in de overeenkomst, van bij de uitvoeringsbeslissing, over de bestelling tot de goedkeuring van de werken? Welke clausules mogen niet ontbreken? En wat betekenen die clausules in de praktijk voor de VME en voor jou als syndicus? Wat is je rol en aansprakelijkheid in dit alles? Wat als er toch iets fout loopt? En is de VME nu vandaag een consument of een handelaar? Of schippert die ergens tussen beide?
Doelgroepen
- Vastgoedbeheerders
- Bedienden
- BIV-stagiairs
Leerdoelen
Na deze opleiding:
- 1. Ken je het wettelijke kader waarin alles fasen van de werken thuishoren
- 2. Ken je de belangrijkste clausules van leveringsovereenkomsten
- 3. Weet je hoe de uitwerking van de belangrijke clausules wordt omgezet in de praktijk
- 4. Ken je je rol en aansprakelijkheid als syndicus in dit verhaal