Inhoud
Inkopen en verkopen met resultaat: de praktijk (13u)
De steeds wijzigende wetgevende en economische situatie zorgt voor onzekerheid bij kopers en verkopers. Bovendien gaat iedereen steeds meer op zoek naar informatie op internet. Daarom krijgen vastgoedmakelaars steeds meer een adviserende en vooral onderhandelende rol.
Hoe pas jij je aan deze situatie aan?
Deze tweedaagse praktijkgerichte basistraining focust op persoonlijke commerciële vaardigheden en attitudes.
De belangrijkste activiteiten van het verkoopproces worden op een chronologische maar vooral praktische manier doorgelicht en ingeoefend. Je raakt vertrouwd met klantenprofielen en leert bewuster omgaan met je eigen verkopersprofiel. Je leert in te spelen op klantenbehoeften en hoe je een ‘waardenpakket’ opbouwt dat je gesprekspartner zal aanspreken.
Samen gaan we op zoek naar oplossingen op maat van de huidige markt en van jezelf.
- Hoe communiceer je empathisch verbindend over de aan- en verkoop van een woning, een levensbelangrijke beslissing met een ingrijpende impact voor je klanten?
- Hoe maak je van een hen-verhaal een wij-verhaal dat ze samen met jou tot een succesvol einde willen brengen?
We reiken je praktische en bruikbare handvaten aan die je leven als inkoper en verkoper een boost geven.
Doelgroepen
- Vastgoedbemiddelaars
- Bedienden
- BIV-stagiairs
Leerdoelen
Na deze opleiding:
- 1. ken je het belang van mee te veren met de communicatiestijl van klanten,
- 10. ken je de verschillende klantenprofielen en ga je er op gepaste manier mee om.
- 2. ben je je bewust van je eigen verkopersprofiel (verbaal en non-verbaal) en hoe je overkomt bij de gesprekspartner,
- 3. kan je een “waardenpakket” opbouwen dat voldoet aan de wensen van je gesprekspartner en in balans met je prijsaanbod,
- 4. kan je een duidelijk verkoopstramien beheren en kan je als verkoper het gesprek blijven sturen, gericht argumenteren en onderhandelen,
- 5. kan je elk gesprek op een positieve manier afronden met een afspraak voor een vervolggesprek of een akkoord,
- 6. kan je je klanten empathisch benaderen en hun vertrouwen winnen,
- 7. weet je hoe je vlot de klantenbehoeften kan ontdekken,
- 8. ken je de belangrijkste technieken om je dienst te verkopen: gerichte vragen stellen, actief luisteren, …
- 9. ken je de technieken om bezwaren van je klant om te buigen en weerstanden te weerleggen,
Planning
Webinar
Deze opleiding gaat ook nog door op andere momenten.
- Norbert De Gussem