BIV erkende uren:
3u
Reeds ingeschreven
Inhoud
Van klacht naar compliment (6u)
Of het nu telefonisch is dan wel in real life, klachtenbehandeling is niet eenvoudig. Gesteund door Dr. Google denken nogal wat (ver)kopers en mede-eigenaars de wijsheid in pacht te hebben, ook al slaan ze de bal soms helemaal mis. Bovendien is hun mondigheid enorm toegenomen. Hoe weerleg je op een assertieve maar respectvolle manier argumenten die geen steek houden? Hoe ga je om met verbaal geweld van je klanten? Hoe maak je met andere woorden mooie kansen van lastige klachten?
Komen o.a. aan bod in deze training:
- professioneel omgaan met klachten
- assertief omgaan met mondige klanten die niet over de juiste informatie beschikken of de situatie niet juist inschatten
- weerleggen van argumenten als Dr Google of ChatGPT het toch fout had
- omgaan met verbaal geweld
- (zonnig) klantvriendelijk blijven communiceren/telefoneren, ook bij (een regen) aan klachten
Doelgroepen
- Vastgoedbemiddelaars
- Vastgoedbeheerders
- Vastgoedexperten
- Vastgoedpromotoren
- Bedienden
- BIV-stagiairs
Leerdoelen
Na de opleiding:
- 1. heb je vertrouwen: de meest voorkomende klachten zijn opge-lijst… èn samen in groep opge-lost;
- 2. vind je het correcte evenwicht tussen empathie en assertiviteit;
- 3. kan je lastige situaties ontzenuwen of omzetten naar maximale opportuniteiten.
Planning
Maandag 19 Mei 2025
- 09u30 - 12u30
3u
Stijn Van Gestel
Maandag 19 Mei 2025
- 13u30 - 16u30
3u
Stijn Van Gestel